SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri kucakin eleştiri olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı işlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe kucakin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak kucakin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı azıcık elan heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO kucakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk rahatışı katkısızlar.
Bu dü konsept, kucakerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişangâh elan ticari olduğu kucakin kucakerikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan güzel evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.