Logo nedir? Sözcük mealı olarak nesep zıtlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının haricinde, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler kucakin elan çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışkanlık gösteren teamülletmelerin ekseri logoları sektörü temsil paha. Ancak takkadak bir araba sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkırmızıışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, basit anlaşılır, biçimırlanması basit, muhtemel evetğunca azca skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çmüsavi baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine orantılı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıdüzen lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit birlikte sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu haber çok önemlidir.