Klima aletinin tarihi âdemiyet kadar eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor çıkarmak yürekin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin ab gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli yararlanma sahaını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devran 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden uygulayım vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama eden bir vetiretir. Günümüzde insanoğlu, henüz rahatça ve dişi yaşayabilmek yürekin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima gösterişli olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya işlemyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil evet. Imdi klima sıfır işlemyerlerinde kimesne çallıkışmak istememektedir. Önce işlemyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor takımı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak yürekin kullanılan bir takım olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak yürekin yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima yararlanma allıkışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar verme sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana birebir seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, namuslu montaj icraatının gestaltlmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate allıkınmalıdır. Klima takımı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak bayağı bir tetebbu gestaltlmalıdır.